آشپزی اسلامی

آشپزی نوین بر اساس اصول طب اسلامی

آشپزی اسلامی

آشپزی نوین بر اساس اصول طب اسلامی

آشپزی اسلامی

🔹غذاها و آشپزی بر اساس مواد غذایی وارد شده در روایات اهل بیت (ع) بر مبنای اصول طب اسلامی🔹

زیاده روی در مصرف برنج

يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۱۳ ب.ظ

❌زیاده روی در مصرف برنج 


🔹در مصرف غذاها و مواد غذایی که حاوی برنج هستند نباید زیاده روی کرد.برنج ،در روایات بسیاری مدح شده و اولین دانه ایمان آورنده به پیامبر و حضرت علی علیهم السلام و یا بهترین خوراکی ها بعد از گوشت معرفی شده است.اما این ارزش برنج و توصیه به استفاده آن به معنی مصرف روزمره و به عنوان غذا نیست.به حدی زیاده روی شده که حتی برخی زکات فطریه را نیز بر اساس برنج محاسبه و پرداخت می‌کنند .


🔸👈 متن مصاحبه آیت الله تبریزیان با خبرگزاری فارس درباره برنج :


در زمان ائمه خیلی برای برنج ارزش قائل بودند، در روایت می فرماید «مَا یَأْتِینَا مِنْ نَاحِیَتِکُمْ‏ شَیْ‏ءٌ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنَ الْأَرُزِّ وَ الْبَنَفْسَج»‏ (محبوب‌تر نزد من نیست از برنج و بنفشه که از ناحیه شما نزد ما می آید)، سفارش ائمه است که مصرف کنید و جلوی بواسیر را می‌گیرد، اما آنچه از روایات به دست می آید این است که به عنوان یک غذای روزانه نیست، کم بوده است. مسافرانی که همراه خود یکی دو کیلو به عنوان دارو و هدیه نزد حضرت می آوردند، برای بیماری اسهال خونی مفید است. خیلی تاکید شده که برنج بخورید معنایش این نیست که هر روز برنج بخورید، بلکه به عنوان دارو و درمان است.


❓برنج مصرفی امروزه با برنج زمان اهل بیت تفاوت دارد یا خیر؟


این شائبه وجود دارد که اصلاح ژنتیک شده باشد که بحث تراریخته خیلی خطرناک است اما با برنج زمان اهل بیت یقینا تفاوت دارد، چون امروزه کود شیمیایی داده می شود و سم پاشی می کنند.


❓پس نتیجه این است که فقط کسانی که مشکلاتی از قبیل بواسیر و اسهال دارند باید برنج مصرف کنند نه تمام مردم؟!


بله، کالری اش خیلی بالاست. 85 درصد برنج تبدیل به قند می شود و معنایش این است که یک کفگیر برنج یعنی یک کفگیر شکر؛ و بدن این همه شکر نیاز ندارد! مخصوصا برای بشر امروزی که کم تحرک است و فعالیت ندارد برایش خیلی زیاد است.





🌐 وبسایت :        islamic-cooking.blog.ir


‌🔵 کانال تلگرام:     t.me/Islamic_cooking


🔶اینستاگرام :      instagram.com/islamic_cooking

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی