آشپزی اسلامی

آشپزی نوین بر اساس اصول طب اسلامی

آشپزی اسلامی

آشپزی نوین بر اساس اصول طب اسلامی

آشپزی اسلامی

🔹غذاها و آشپزی بر اساس مواد غذایی وارد شده در روایات اهل بیت (ع) بر مبنای اصول طب اسلامی🔹

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۴
ارديبهشت



‍ 



✅مواد لازم برای شربت بار:

1 لیوان آب
1 لیوان عسل طبیعی
1/8 پیمانه گلاب طبیعی
زعفران به مقدار لازم


✍ طرز تهیه شربت بار:
ابتدا آب را بجوشانید. بعد عسل را به آن اضافه کنید ولی هم نزنید تا حل شود(شعله متوسط باشد) بعد از حل شدن عسل شعله را کم کنید و گلاب و زعفران را به آن بیافزایید،و بگذارید با حرارت کم به قوام بیاید.
هر وقت احساس کردید به قوام آمده یه قاشق داخل نعلبکی ریخته و در یخچال بگذارید تا سرد شود. اگر داخل نعلبکی با حرکت چرخشی کند حرکت کرد آماده است و اگر آماده نبود بگذارید چند دقیقه دیگر بماند. غلظت شربت باید کمی روان تر از عسل باشد. شربت را کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود.


✅مواد لازم برای بامیه:

آرد گندم کامل سبوس‌دار   1 لیوان
آب سرد    1 لیوان
کره محلی گاوی    50 گرم
عسل طبیعی       2 قاشق غذاخوری   
تخم مرغ محلی      2_3 عدد
کره محلی گاوی ذوب شده برای سرخ کردن    به مقدار لازم
 

✍ طرز تهیه بامیه:
ابتدا آب کره و عسل را داخل ظرف میریزیم. به محض اینکه شروع به جوشیدن کرد آرد را یکباره داخل آن می‌ریزیم و هم می‌زنیم. بهتر است اینکار به قاشق چوبی و سریع انجام شود تا آب داخل خمیر کاملا تبخیر شود. مدام با قاشق آن را تکه تکه کنید تا آماده و توپی شکل شود. اینکار 8_10 دقیقه طول می‌کشد و خمیر لطیفی به ما میدهد. بعد اجاق را خاموش کنید و بگذارید از داغی بیافتد،اینکار خیلی مهم است.
پس از آن تخم مرغ اول را به آن بیافزایید و هم بزنید. بعد تخم مرغ دوم را هم به آن اضافه کنید و مجدد به مدت یک دقیقه هم بزنید. اگر در مرحله خمیر به چسبندگی رسید دیگر نیازی به تخم مرغ سوم نیست و اگر چسبنده نبود تخم مرغ سوم را با چنگال بزنید و به آن اضافه کنید. در پایان کار خمیر کاملا چسبناکی به دست می‌آید که آماده سرخ کردن است. خمیر را داخل قیف بریزید. بعد در قابلمه با ارتفاع زیاد کره محلی ذوب شده بریزید،بعد همانطور که سرد است بامیه ها را داخل آن قیچی کنید. سپس آن را روی حرارت بگذارید تا سرخ شود. حرارت حتما ملایم باشد تا بامیه ها کاملا مغز پخت شوند. تعداد بامیه ها را کم بریزید تا به خوبی پف کنند. هر چه مدت زمان بیشتری سرخ شوند تیره تر و ترد تر می‌شوند. بعد از سرخ شدن آنها را به مدت سه دقیقه داخل شربت بریزید و بعد خارج کنید،بعد آنها را تزیین و سرو کنید.

✨برای هر بار سرخ کردن باید روغن خنک باشد،در واقع بعد از هر بار سرخ کردن اجاق را خاموش کنید تا روغن برای نوبت بعد سرد شود.

✨اگر تخم مرغ کم باشد بامیه سفت و اگر بیش از حد نیاز باشد نرم می‌شود.




🌐 وبسایت :        islamic-cooking.blog.ir

‌🔵 کانال تلگرام:     t.me/Islamic_cooking

🔶اینستاگرام :      instagram.com/islamic_cooking

  • آشپزی اسلامی