آشپزی اسلامی

آشپزی نوین بر اساس اصول طب اسلامی

آشپزی اسلامی

آشپزی نوین بر اساس اصول طب اسلامی

آشپزی اسلامی

🔹غذاها و آشپزی بر اساس مواد غذایی وارد شده در روایات اهل بیت (ع) بر مبنای اصول طب اسلامی🔹

مربای انجیر

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹ ب.ظ

آشپزی اسلامی،طرز تهیه مربای انجیر،مربای انجیر،خواص انجیر،کانال آشپزی اسلامی،مربای یبوست،انجیر در روایات،احادیث انجیر،آموزش آشپزی اسلامی،@Islamic_cooking


🌟 مواد لازم:

    🔸انجیر 1 کیلو
    🔸عسل 700 گرم
    🔸آب 1 لیوان
    🔸گلاب 1 قاشق غذاخوری
    🔸زعفران یک قاشق مرباخوری

✍🏻 طرز تهیه 1:

بهتر انجیر را شسته و بگذارید آب روی آن خشک شود. سپس انجیرها را همراه عسل و گلاب و زعفران در ظرف شیشه ای ریخته و درب آن را محکم کرده و در آفتاب قرار دهید تا به تدریج انجیر پخته شود و با عسل ترکیب شود و اصطلاحاً مربا برسد. پس از آن قابل استفاده خواهد بود. رسیده مربا در آفتاب شاید چند هفته یا ماه طول بکشد. این روش بسیار بهتر است خواص درمانی انجیر در این روش بسیار بیشتر و موثر تر است.

✍🏻 طرز تهیه 2 :

درون قابلمه بزرگی عسل و آب را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و غلیظ شود سپس انجیرها را به این شیره اضافه نمائید.
حدود 15 تا 30 دقیقه با حرارت ملایم اجازه دهید مربا بجوشد و انجیرها نرم شوند سپس گلاب را اضافه کنید.

5 دقیقه دیگر بجوشانید سپس در صورت تمایل زعفران را بریزید و از روی حرارت بردارید و درون ظرف بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا مربای انجیر خنک شود.

🔶 نکته : برای تهیه مربا می‌توان از انواع انجیر استفاده کرد .اگر از انجیر زرد استفاده شود در این صورت مربای انجیر طلایی رنگ بود و در صورت استفاده از انجیر سیاه رنگ مربا بیشتر به سمت قهوه ای و قرمز میرود.

🔶 نکته : توجه داشته باشید دم انجیرها را جدا نکنید یا در صورت کوتاه کردن از ته کوتاه نکنید چون با این کار مربای شما شفاف نخواهد شد.

🔶 نکته : بهتر است برای تهیه مربا از انجیری استفاده کنید که زیاد بزرگ نباشد، همچنین انجیر زیاد نرم یا زیاد سفت نباشد.


🔶 نکته : در زمان پخت حرارت را ملایم کنید تا مربا سرریز نشود.


✅ روایتی از حضرت امیر (ع) می‌فرماید:

أَکْلُ التِّینِ یُلَیِّنُ‌ السُّدَدَ وَ هُوَ نَافِعٌ لِرِیَاحِ الْقُولَنْجِ فَأَکْثِرُوا مِنْهُ بِالنَّهَارِ وَ کُلُوهُ بِاللَّیْلِ وَ لَا تُکْثِرُوا مِنْه‌
یعنی خوردن انجیر راه بسته شده را نرم می‌کند و برای التهاب کولون (یعنی روده بزرگ) مفید است. روز زیاد بخورید اما در شب کم بخورید. (چون جلوی خواب راحت را می‌گیرد)

📚 مستدرک، نوری،ج16 ص403

👈 مهمترین فایده انجیر باز کردن راه‌های بسته شده است. خواه روده باشد یا رگ خونی باشد یا چسبندگی روده باشد. انجیر ورم روده را نیز درمان می‌کند. بنابراین ممکن است راه مجاری ادرار و مجاری عرق و مجاری کبد و طحال را نیز باز کند. خلاصه به طور کلی مجاری بسته شده را باز می‌کند.

✅ امام رضا علیه‌السلام:

التِّینُ یَذْهَبُ بِالْبَخَرِ وَ یَشُدُّ الْفَمَ‌ وَ الْعَظْمَ وَ یُنْبِتُ الشَّعْرَ وَ یَذْهَبُ بِالدَّاءِ وَ لَا یُحْتَاجُ مَعَهُ إِلَى دَوَاءٍ وَ قَالَ ع التِّینُ أَشْبَهُ شَیْ‌ءٍ بِنَبَاتِ الْجَنَّةِ

یعنی انجیر بدبویی دهان را از بین میبرد و دهان را محکم می‌کند استخوان را تقویت می‌کند و سبب رویش مو می‌شود و بیماری را دور می‌کند.

📚 الکافی،ج6،ص358


🌐 وبسایت :        islamic-cooking.blog.ir

‌🔵 کانال تلگرام:     t.me/Islamic_cooking

🔶 اینستاگرام :      instagram.com/islamic_cooking

🔶 کانال ایتا :        eitaa.com/Islamic_cooking

🎥 کانال آپارات :     aparat.com/islamic_cooking

آشپزی اسلامی،طرز تهیه مربای انجیر،مربای انجیر،خواص انجیر،کانال آشپزی اسلامی،مربای یبوست،انجیر در روایات،احادیث انجیر،آموزش آشپزی اسلامی،@Islamic_cooking

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی